Obsah, obsah, obsah. To je základ internetového marketingu.

 Čo robí internet a internetom a miestom, ktoré v súčasnosti navštevuje snáď úplne každý? Odpoveďou a zároveň hlavným dôvodom je obsah, ktorý sa v online svete pravidelne publikuje. Predstavte si internet bez neho. Asi by nemalo väčší význam ho navštevovať a takisto ani vyhľadávače ako Google by prakticky nemali význam. Nemali by základ, podľa ktorého by poskytovali relevantné výsledky k hľadaným kľúčovým slovám.

A práve o tom to celé je. O obsahu a vo veľkej miere o tom, aby vašu internetovú stránku našiel internetový vyhľadávač. A čo je ešte podstatnejšie, aby váš obsah následne čítali potenciálni zákazníci, čo vo vašom e-shope vytvoria určitú konverziu.

dievča s notebookom

Tvorbou profesionálnych a najmä efektívnych článkov sa zaoberá copywriting. To je zároveň dôvod, prečo sa s týmto pojmom stretáva stále viac online podnikateľov.

  • Tieto články dokonca môžeme rozdeliť na niekoľko kategórií podľa toho, aký je ich primárny význam a na aké faktory sa špecializujú.

papier a pero

Konkrétnejšie poznáme napríklad tie, ktorých prioritou je seo, teda pomáhajú ako nástroj pri optimalizácii pre vyhľadávače. Pri procese, v ktorom sa píšu texty na váš web aj mimo neho, aby sa týmto obsahom a kľúčovými slovami ovplyvňovali vnútorné a vonkajšie faktory vyššieho umiestnenia vášho webu vo vyhľadávačoch. Resp. v jeho organických výsledkoch. Vďaka takémuto obsahu získa váš web vyššiu pozíciu v Google a ďalších fulltextových vyhľadávačoch.

Ďalšiu kategóriu tvoria reklamné články, ktorých obsah má potenciál čitateľa zaujať a ideálne „prinútiť“ k nejakej akcii, čiže napríklad k vytvoreniu objednávky. Orientujú sa na priamu reklamu v textovej forme a na to, aby čitateľov dokázali premeniť na zákazníkov.

Do tretice spomeňme populárne PR články, čo slúžia na komunikáciu, resp. na vytvorenie vzťahov s verejnosťou. Na to, aby verejnosť lepšie oboznámili s vašimi ponúkanými službami alebo tovarom. Oproti reklamným však majú skôr informatívny a „neutrálny“ charakter.